Strategia określa, w którym kierunku zmierzamy i co chcemy osiągnąć. Precyzyjnie definiuje nasz cel i urzeczywistnia go w ramach projektów strategicznych. Posiadanie strategii jest wyrazem odpowiedzialności wobec pracowników i partnerów biznesowych, przejawem potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa, rozwoju i satysfakcji. Dlatego odpowiedzialnie planujemy, gdzie chcemy być i jakimi drogami tam zmierzamy, a zgodnie z zasadą partnerstwa zapraszamy do tego procesu wszystkich. Robimy to innowacyjnie, w oparciu o wartości, w które wspólnie wierzymy, bo jesteśmy przekonani, że tylko takie podejście ma sens.
Misja i Wizja to dwa atrybuty, bez których strategia nie może istnieć. Oba terminy stanowią podsumowanie tego, do czego zmierzamy i jak ideowo chcemy to realizować.
Wizja - w sposób ambitny i motywujący do działania - pokazuje cel w długiej perspektywie.
Misja natomiast odpowiada naszym aspiracjom i pożądanym wzorcom zachowań. Jest zapisem ideału, do którego powinniśmy dążyć. Pozwala nam odpowiedzieć na pytanie: czy to, w jaki sposób działamy jest zgodne z tym ideałem.
W ramach strategicznych kierunków rozwoju na lata 2017 – 2021, zostały wyznaczone podstawowe obszary zmian, a motorem napędowym jest podejście zorientowane na człowieka, zarówno w odniesieniu do wnętrza organizacji, jak i całego jej otoczenia.
Innowacyjność
W okresie realizacji strategicznych kierunków rozwoju wyznaczonych na lata 2017 - 2021, wykonamy szereg projektów w zakresie badań i rozwoju, w każdym aspekcie funkcjonowania organizacji. Począwszy od portfolio produktów, przez zaawansowane systemy zarządzania oświetleniem, innowacje technologiczne, po nacisk na badania i rozwój, które zrealizujemy we współpracy z jednostkami naukowymi oraz młodymi spółkami o wysokim potencjale intelektualnym.
Internacjonalizacja
Bazujemy na wprowadzaniu modeli biznesowych odpowiadających wymaganiom poszczególnych rynków i budowaniu lokalnych struktur, które pozwolą nam efektywnie kooperować ze społecznością danego kraju i dzięki temu dynamicznie wzrastać. Centrum zainteresowania Grupy Kapitałowej LUG S.A. w perspektywie lat 2017 – 2021 stanowić będą m.in. rynki Ameryki Południowej.
Kultura organizacyjna
Koncentrujemy się na rozwoju kultury organizacyjnej firmy, chcemy zwiększać komfort i satysfakcję naszych interesariuszy - zarówno tych pracujących w strukturach organizacji, jak i tych będących naszymi klientami i inwestorami. Kluczowym elementem rozwoju w obszarze kultury organizacyjnej jest zarządzanie przez wartości.
Najważniejszym elementem strategii są trafnie zdefiniowane grupy docelowe, czyli podmioty do których kierujemy nasze działania marketingowe i sprzedażowe. Doskonale wiemy kim są nasi kluczowi klienci, dzięki czemu nasza oferta jest precyzyjna i kompleksowa. W dzisiejszych czasach, tj. w dobie świadomego konsumenta i personalizacji rozwiązań nie ma już produktów dedykowanych wszystkim. Skupiamy się na konkretnej grupie i odpowiadamy na jej konkretne potrzeby. Dzięki takiemu działaniu obejmujemy pełny wymiar przestrzeni miejskiej, uzyskujemy przewagę konkurencyjną i mamy możliwość dalszej ekspansji.
Grupa Kapitałowa LUG S.A. to firma rodzinna, w której wartości odgrywają kluczową rolę. Pielęgnowane i wspólne dla wszystkich stanowią silny fundament, na którym można rozwijać biznes długoterminowo, poprzez generacje.
Jesteśmy rodziną LUG, nie tylko zespołem.
Wartości są w każdym z nas.
Realizując projekt "Drzewo wartości" zdefiniowaliśmy wartości wspólne nam wszystkim, które są fundamentem firmy i integrują nas wokół niej.
Sam proces wyłaniania wartości realizowaliśmy kilku etapowo na wszystkich szczeblach organizacji, w formie warsztatów, ankiet i indywidualnych rozmów.
Wierzymy, że pracownicy LUG z własnych wyborów angażują się w różne zadania dostosowane do ich indywidualnych umiejętności i zainteresowań. Są w naszej firmie, ponieważ dobrze się w niej czują. Tym samym w codziennej pracy kierują się poniższymi turkusowymi zasadami, które stanowią najwyższy stopień świadomości zarządzania organizacją:
Każdy z nas w LUG podchodzi do tematu światła z dozą indywidualizmu, jednak cały czas pamiętamy o naszej tradycji i zasadach biznesu, które są naszym drogowskazem.
Idee tutaj zebrane, stanowią sedno tego kim jesteśmy.
Masz pytanie? sugestię? Nie krępuj się - napisz do nas!
LUG Light Factory Sp. z o.o.
ul. Gorzowska 11
65-127 Zielona Góra