LUG wyznacza nowe standardy komunikacji na NewConnect

12 lipca 2013

LUG S.A. wdrożył nowe internetowe narzędzie komunikacji z inwestorami. Raport roczny online 2012 jest innowacyjnym rozwiązaniem na rynku NewConnect, które potwierdza pozytywną ewolucję standardów komunikacji na rynku alternatywnym GPW.


12 lipca 2013 roku to dzień premiery pierwszego raportu rocznego online na rynku NewConnect, który spółka LUG S.A. udostępniła swoim inwestorom i akcjonariuszom w ramach prowadzonej polityki otwartego dialogu.

 

- Chcemy mieć swój wkład w poprawę standardów komunikacji z inwestorami na rynku NewConnect. Czerpiemy wzorce od najlepszych spółek na polskim rynku kapitałowym i przenosimy je na pole Alternatywnego Systemu Obrotu, by pokazać, że tu również są podmioty godne uwagi inwestorów. Dodatkowo motywująco działa kwalifikacja LUG do segmentu NewConnect Lead i indeksu NCIndex30, które zrzeszają najbardziej płynne i transparentne spółki – wyjaśnia Ryszard Wtorkowski, Prezes Zarządu LUG S.A.

LUG stawia na rzetelną i transparentną komunikację z rynkiem kapitałowym dbając m.in. o techniczne i merytoryczne walory swojego serwisu relacji inwestorskich na www.lug.com.pl. Pozytywne efekty tych działań dwukrotnie doceniła kapituła konkursu Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych, która w 2009 i 2013 roku przyznała Spółce tytuł Złotej Strony Emitenta w kategorii spółek z rynku NewConnect. Jesienią zeszłego roku LUG uruchomił Centrum wiedzy poświęcone m.in. przeprowadzanemu scaleniu akcji Emitenta, a w I kwartale 2013 roku wdrożył interaktywne Centrum wyników. Tym razem LUG poszedł krok dalej i wyznaczył nowe standardy w komunikacji na rynku alternatywnym.

- Internet dynamicznie wkroczył we wszystkie dziedziny naszego życia rewolucjonizując sposoby i kanały komunikacji. Spółki notowane powinny dostosować swoją politykę komunikacyjną do nowych realiów i oczekiwań inwestorów sięgając po nowoczesne narzędzia komunikacji z interesariuszami. Jednym z nich jest raport roczny w formie online, stanowiący dużo wygodniejszą dla odbiorcy formę prezentacji treści niż „klasyczny plik PDF”. Chociaż na razie dość niewiele spółek decyduje się na to rozwiązanie, mam wielką nadzieję, że zyska ono na popularności w najbliższym czasie – komentuje Mirosław Kachniewski, Prezes Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.

Raporty roczne online na świecie są już standardem, w Polsce te narzędzia wciąż się rozwijają, choć już dziś swoim inwestorom i akcjonariuszom oferują je najwięksi gracze polskiego rynku kapitałowego z Giełdą Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie na czele. Na rynku NewConnect jest to jednak wciąż nowość.

- Cieszymy się, że opracowany wspólnie z Message projekt Raportu Rocznego Online stanowi kolejny element strategii komunikacyjnej spółki LUG. Prezentacja w takiej formie podsumowania roku, została po raz pierwszy wdrożona na potrzeby spółki notowanej na rynku NewConnect. Wierzymy, że pomoże ona wyznaczać nowe standardy dialogu z inwestorami – podsumowuje współpracę Bartosz Sawulski, Message Group.

Raport online spółki LUG stanowi podsumowanie najważniejszych wydarzeń 2012 roku zarówno z perspektywy finansowej jak i operacyjnej. Obok najważniejszych wydarzeń minionego roku, Emitent przygotował obszerne informacje na temat otoczenia biznesowego, które w przystępnej graficznej formie prezentują perspektywy branży oświetleniowej, w której działa. Do prezentacji wyników, LUG wykorzystał uruchomione już na początku 2013 roku Centrum wyników, które pozwala wygenerować interaktywne wykresy i pobrać dane w pliku Excel. Nieodłączny element stanowi projekcja rozwoju spółki przedstawiona w części poświęconej Strategii rozwoju Grupy Kapitałowej LUG S.A. w latach 2013-2016. Innym udogodnieniem dla użytkowników jest obszerne Centrum Pobrań, które zapewnia szybki dostęp do sprawozdań w wersji PDF.